null

Ginger serving bowl

Sagaform

HK$490.00
SKU:
5017281
Shipping:
Calculated at Checkout
Adding to cart… The item has been added

Product Overview

Stoneware

Serving bowl in the shape of a gingerbread man – a must when you are serving ginger snaps and other goodies at Christmas time. A fun serving detail that will spread happiness among both family and friends.

Size - 170 x 270 mm

Type of pack - Giftbox

 趣緻薑餅人點心小食盤

薑餅人是一種用薑做的人形小酥餅,為聖誕節慶點心之一,亦可以掛在聖誕樹上做為裝飾品。西方重大節日如聖誕節、復活節、萬聖節里都有做薑餅人的習俗。在歐洲有一種"薑餅市集",市集中會因不同的季節提供不同形狀的薑餅。

很多人相信薑餅人的流行來自於一對因為戰爭而分開的戀人,年老後擔心對方找不到自己,便在自己的村莊裏出售對方模樣的薑餅人。在英國至今還流傳着一個傳說,未婚女子吃下薑餅即能遇見理想的伴侶。

此小食盤為Sagaform最受歡迎的商品之一。是節日中親朋好友聚會必備之物。我們在過着聖誕節、吃着美食之際,讓趣致的薑餅人小食盤,陪伴著我們分享著生活中的感恩或訴說着有情人的愛與思念。


No Fakes Pledge

正版正貨承諾